Örtagård!

Vaknade med en riktig -jag har sovit för lite- huvudvärk i morse, var inte hemma från jobbet förrän vid 04:00 på morgonen... Segt med sena nätter för man missar så himla mycket av dan! Men det är väl kanske det som också är en fördel att jag är ledig på dagen så att jag kan njuta av dagsljuset... Men det bli inga ute kvällar... Jag har precis upptäckt att jag ska jobba hela den här veckan -varje dag! Jag var helt säker på att jag skulle få vara ledig på torsdagen men icke... under en två veckors tid är jag ledig nästa vecka på tisdagen och på söndagen, alla andra dagar mina vänner jobbar jag! (Rättelse, alla andra kvällar...)

Idag ska jag träffa Josefina innan jobbet. Det blir nice, vi ska promenera på djurgården! Jag älskar att vara ute och promenera när det är fint väder ute, speciellt nu när man verkligen kan känna våren i luften! 

Jag och Max tog beslutet att vi skulle leva billigt och lyxigt i sommar så i torsdags började vi så vår egen örtagård i ett litet miniväxthus av plast, för att senare när örterna växt till sig, plantera det utomhus utanför köksfönstret! Nu har det gått 5 dagar och basilikan har redan börjat gro det går fort! Örtagården består av... Röd och grön Basilica, Timjan, Gräslök, Persilja och Rosmarin! hehe lite senare när jag fått min lön ska jag köpa sättpotatis och odla morötter och lök! Eco Eco!

Här nedan kommer en bild på mördar-Max som fixar med miniväxthusen från i torsdags! 

I torsdags

Kommentarer
Postat av: bella

HEJ MADDE, det är bajsvarmt här nere. flygresan var bland det värsta jag har varit med om, usch!!!! jag saknar dig :) puss

2009-04-07 @ 14:11:39
URL: http://isabelletafs.blogg.se/
Postat av: bella

VIKTIGT, hämta ut furix(medecin) till mormor på apoteket. Du har fullmakt och recept är inringt. gör det snarast. Vi har det toppen! Kram mamma

2009-04-08 @ 11:45:26
URL: http://isabelletafs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0