jord under naglarna

Ledig idag! Vaknade av att jag fick ett sms av Agnes (jag hjälper henne med hennes häst Noble Splendour) med en bekräftelse att Noble kommer att flyttas från "Träningscamp Angarn" till ett privat stall 10 min från Vallentuna centrum! Efter att en massa nya hästar och galopptränare flyttat in i den andra delen av det stall som en gång tillhörde Agnes man har det blivit sämre stämning i stallet med skitiga fikarum och en massa skitsnack så fans det ingen anledning att stanna kvar där efter att Dropp dött. Det nya stället ska det finnas både inom och utomhus ridbana samt olika sorters hästar och människor med olika mål, både inom trav, dressyr och hoppning, inte bara galopp som de förr stället. Jag ser fram emot att åka dit!

Övrigt så har jag och Max gjort ett rejält ryck i trädgården idag, för att förbereda örtagården! Jävlar vad vi har kämpat, det var bara att försöka att hugga sig igenom den jättelika djungeln av döda växter och blöt mossa. Mossan låg som en tunn hinna över hela landet och följde med krattan på en gång. Till Coop för att köpa blomjord (5 st 50 liters säckar för 99kr, som hittat!) och vända ner i den redan befintliga (och bördiga!) jorden. 
YEAH! Här nedan kommer lite före och efter bilder :)

Vi hittade även en sten platta på tomtens framsida och när vi tog bort mossan på den hittade vi ännu fler som låg invid varandra, den nya grillplatsen kanske?!

I fredas var de 21 års party för Wennerlund! Flera från 4'e grupp var där, bla. Thim, Tornmalm och Shifen! Men även fröken Nilsson Ek och Boeke (som jag tyvärr missade) ! Känns som att det var som igår man träffade dem även fast det var nästan ett halvår sedan (bortsett från Ek som jag faktiskt träffade samma dag som Linda flyttade ut)
more is more


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0